zondag 6 juli 2008

1. De wereld in...mezelf, het begint.


Vakkundig word mijn lichaam in de meest onvoordehandliggende bochten gemanipuleerd. M’n knie bevind zich tegen m’n oor, ik lig half in de split, een klein, bruin lijf door mijn ledematen heengevlochten en terwijl ik moeizaam kreun, kijk ik in een paar twinkelende ogen.
“You happy?”

Een doorsnee massagesalon in Bangkok.
Eindelijk lig ik weer op de mat in een aircokamertje tussen druk kwebbelende vrouwtjes en krakende toeristen.

M’n reis is begonnen.

Jaren heb ik ernaar toegeleefd, over gedroomd, plannen gemaakt, mensen tot vervelens toe de oren van de kop geluld.. M'n leven bijna uitgesteld tot dit moment.
Alles wat ik tot nu toe heb gedaan, was een voorbereiding voor dit ene, dit heilge reizen. Tadadadatadaaaaaahhhh!!!!!!!
Eindelijk is het moment aangekomen dat ik m'n langgekoesterde droom ga Léven!

Na een jarenlang gevecht voor m'n lichamlelijke, mentale en emotionel gezondheid is het nu tijd voor de 7 vette jaren.
I have a dream... Dít is het moment.

Samen met m’n mister right now, een half jaar naar Thailand, naar m’n al jaren eerder ontdekte droomstrand m'n 2e carriere beginnen.
Ik kom goed beslagen ten ijs; als dat een uitdrukking is waar ik in de tropen mee wegkom.
Erg veel heb ik opgestoken van m'n burn-out en ken de voetklemmen en valkuilen beter dan m'n broekzak.

De website is klaar, onze huizen zijn onderverhuurd, de auto iemand blij mee gemaakt, belastingdienst ingelicht. Bedrijfsnaam en bezigheden zijn duidelijk, ticket geboekt, daar gaan we dan.
De verwachtingen zijn hooggespanen.
Dit is het begin van de rest van m'n nieuwe leven en deze reis gaat mijn leven veranderen.
Na achterlating van; een fijn huis, een plek onder de regenwolken;
een winters onbruikbare roze oldtimer cabriolet;
’n oudbakken rammelbak van een fiets met hysterisch overslaande versnellingen;
een hele schare liefdevolle, meelevende vrienden; een onder de pannen, nu toch echt volwassen zoon en een heerlijk bed,
vertrekken we via Dusseldorf naar dit Oost- Aziatische koningkrijk wat de naam “vrij land” heeft gekregen.
Onze eigen ultieme vrijheid tegemoet.

Geen opmerkingen: